fredag 31 december 2010

Nyår

Sitter i ett stort hus långt ute på landet, skog och snö överallt. Solen skiner och snart bär det ut på promenad i det fina värdret. Tänk att det redan är nyår.
Julafton flög förbi och det känns som om den aldrig varit. Kanske för att jag jobbade dagen efter. Nu har jag ledigt i en hel vecka, ska rikta in mig på att mysa och skriva på novellerna. De har börjat likna mera en roman. Troligtvis blir det ännu en kortroman.
Skriver inte så mycket nu, vädret är för trist och mörkt och jag har jobbat, tränat och sovit. Däremellan vill jag äta och duscha sen är dagen slut.
Går omkring som i en dvala och tänker på fattiga dagar i vårsolen med kaffe. Har inget emot att vara utan pengar så länge solen skiner och räkningarna är betalda. Har hellre fritid än pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar