fredag 2 december 2011

Skymningsmorgon

Sju ringer klockan, det är nattsvart ute och jag trycker på snooze, blundar mot huvudkudden och lyssnar på rörelserna i huset. Det är fredag men känns som lördag då min dag är helt fri att planera in hur jag vill. En stund ligger jag och tänker på hur dagen ska se ut, vad jag vill hinna med och när jag vill göra det. Följer jag bara det väl generösa schemat med öppetider och tillgänglighet som min lilla stad erbjuder så har jag gott om tid att hinna med allt och ändå få tid över till mig själv.

Till slut går jag upp, möts av gårdagens disk, det är inte mycket, några tekoppar och fat. Jag diskar och plockar undan och torkar av bänkarna. Förbereder inför älsklingens återkomst då vi ska laga frukost tillsammans. Efter det tänder jag mysbelysningen i vardagsrummet och bråkar lite med katten, hon har fått för sig att pepparkakshuset är hennes privata leksak och varje morgon ligger det mossa och svampar på golvet. Ibland vill jag bara slänga ut henne genom fönstret.

Och nu ska jag plocka fram receptboken och påbörja frukosten för nu är hon på hemväg.

God morgon på er allihopa

1 kommentar:

  1. vad ni har det myspysigt du och emma... är ganska så avundsjuk här i småbarnsröran.
    Mahalia

    SvaraRadera