torsdag 22 december 2011

Nu tändas tusen juleljus...

... Och snytpapprena samlas på hög.



Har varit överdriven upptagen med skolarbete och tonårsbesök. Sen när julledigheten kom slog den till; förkylningen, med snuva, feber och allmän ynklighet. Bara andra dagen jag är sjuk men frugan har redan tröttnat på mig.

Dessutom har jag inte tid att vara sjuk, i morgon börjar första julfirandet för att sedan fortsätta fram till nyår, thihi. När jag var liten avundades jag alla dem som fick fira jul flera gånger, det verkade så mysigt att upprepa julklappsväntan och överätandet. Nu som vuxen inser jag ju allt arbete som ligger bakom sådana påhitt men jag tycker fortfarande att det är lite mysigt. I alla fall ett tag.

Och nu i år är det dessutom första gången vi håller i något sådant, med inhandlandet av mat och förberedande julstädning i väntan på familjens anstormning.

Nedräkningen har börjat.... snörvel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar