måndag 5 december 2011

Jul på Löfstad

Helgen bestod av hårt men underbart arbete. Fötterna värker och ryggen gör ont men det var det värt. Då det var julmarknad på Löfstad, sådana tillställningar är alltid mer givande att delta i än besöka. För mig i
alla fall.

Morgonen började med frost

Så understället och tjocka strumpor åkte på, dagen skulle ju spenderas i ett dragit slott

Slottet pyntat och redo

 Vaktis och
Emma i samtal

 I gästabudssalen såldes fika 


 Och i kyrkan var det lotteri

I köket bakades det pepparkakor

 Hela köksvåningen var upptagen av marknad


Med Världens bästa försäljare så klart 







 Julgodisbak


Kolla in pepparkakshuset

Ljusstöpning

Välkommen upp på paradvåningen

Hej, hej

Matsalsbordet var stiligt dukat med granen i bakgrunden

jag stod i grevens med den här fina utsikten

Jag i biblioteket, femtusen böcker har vi där

Sen öppnade portarna och folket vällde in i massor. Jag fick prata mig hes och morra lite åt folk som ville ta på saker. Överhovjägmästaruniform, säg det fem gånger snabbt om ni kan.  Men de flesta var trevliga och fem slängde vi ut dem igen och nattade slottet, sen var lördagen över. Och söndagen, den var minst lika trevlig om inte ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar