tisdag 18 oktober 2011

Snart så

Har suttit i skolan större delen av dagen. Med utsikt mot en regnfylld stad och studenters tjatter i bakgrunden. Diskussioner som varvas av stirrande ut genom fönstret, eller på varandra, eller bara på luften i allmänhet och tidvis ner i en och annan bok.

Just den här uppgiften går trögt.


Nu sitter jag i soffan i vardagsrummet och lyssnar på regnet som smattrar mot rutan. Mysväder ute. Den typen som nästan kräver att man sitter invirad i en filt och dricker varm choklad.

I morgon är det min sista dag på jobbet, sen kan jag bara betitla mig som fattig student. Inte längre arbetare. (Förutom en och annan helg som guide). Har nog inte riktigt fattat det än. Slår mig först på torsdag morgon då jag inte behöver gå upp klockan fem längre. Det kommer kännas hemskt konstigt att inte ha en situation att hata längre. Undrar vad jag hittar istället?

Kommer troligen drömma mardrömmar flera dagar bara för att jag inte går till jobbet, kommer vakna orolig och nervös över at det är något jag glömt. Ännu ett avslut. Det är ganska spännande att börja på något nytt, något som man inte kan förutse med samma säkerhet som ett dödligt tråkigt jobb. (Jag saknar helt yrkesstolthet som ni kanske märkt)

Nu väntar jag på att Emma ska komma tillbaka från affären så vi kan äta. Ja jag lät min nästan sjuka fru gå ut ensam  i regnet och handla. Blev sur på henne så eftersom hon inte bad om sällskap så erbjöd jag mig inte. Sådant där som man senare kommer försöka gottgöra genom att erbjuda att baka en chokladkaka eller göra te.

Te är nyttigare.

Men chokladkaka är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar