söndag 1 maj 2011

Valborgskvällen

Halv sex hade regnmolnen försvunnit igen och solen sken. Vi stoppade spriten i väskan och packade iväg oss till mamma där resten av familjen väntade.

 Var tvungen att stanna på vägen och fånga in allt det gröna. Så fint.
Älsklingen med sin älskling; mobilen.

 Pappa satt som vanligt i soffan

 Och Sebastian framför datorn

 De andra satte vi i arbete, som belöning serverades det drinkar i mängder


 Jessica pussade på Björn som belöning för att han hackade grönsaker. Det blev tacos.



 Felicia fick vispa vaniljsås till efterättspajen, en fin sak med massa jordgubbar.


 Min drink

 Efter maten plockade vi fram kaninen i väntan på att det skulle bli lite mörkare ute


 Vi väntade 
 Och väntade...
 Och pratade fotboll.

 Vi kom fram lagom till att studentkören sjöng in våren och fyrverkerierna smälldes av.

 Brasan brann i bakgrunden


 Och Felicia var glad

 Jag vågade inte gå så nära elden men de andra försvann iväg




 Den var gigantiskt stor och folk diskuterade om den skulle sprida sig eller inte



 Felicia, Emma, mamma och Alexander, fler var vi inte som gick till elden. 
 Djupa diskussioner hölls om vampyrer, politisk makt och Harry Potter
Jag i min ensamhet

Efteråt tog vi en promenad i natten, fortsatte diskussionerna om politik och till slut vandrade älsklingen och jag hem till oss för att titta på skräckfilm och dricka mer drinkar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar