tisdag 3 april 2012

Det där med att äta ensam

Då jag inte hinner äta mellan skolan och boxningen ikväll var jag tvungen att bryta äta-ensam-rutinen som består av knäckemackor. Istället lagade jag min egna version av potatisomelett.


I originalrecepten ska potatisen stekas i en blandning av smör och olivolja men jag valde att koka potatisen tillsammans med en morot, mosade ihop det och blandade ut med äggen som var kryddade med salt och cayennepeppar, till serverades avokado mosad med lime, salt och peppar tillsammans med lite crème fraiche. Körsbärstomater fick stå för grönsaksdelen.


Och så ett äpple till efterrätt,  blev alldeles förskräckligt mätt men så ska jag ju orka träna på det efter skolan. 

Nu väntar en metodföreläsning så det bär av ut i soliga vinter-mot-vår dagen, helst skulle jag vilja stanna hemma, så typiskt att älsklingen kommer hem från jobbet när jag måste iväg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar