lördag 22 januari 2011

Fattighelgen

Vi inledde fredagskvällen med att ställa oss och tillverka sushi.
Vi förevigade första försöket då det inte går så bra, man är ju lite ringrostig.

Sen blev det till att klä upp sig och leta fram hårprydnader. Jag använde min nya favoritklänning, och satte min nya gröna fjäril i håret. Till det blårandiga strumpbyxor.

 Vi flyttade in köksbordet i vardagsrummet och tände upp mysbelysningen.

 Näckrosdammen

 Ljuslyktegardinen.

Emma i väntan på Linn.

 Jag i väntan på Emma och Linn.

Middagen blev vindrickande och samtal om jobb och klass. Det är ju alltid lite nervöst första gången man  umgås utanför den invanda kontexten. Som en första dejt. Efteråt tittade vi i fotoalbum och klappade katten, vår lägenhet är kall så både tröjor och filtar och tofflor kom på.


 Bordet efteråt.

När vi så blev ensamma hamnade vi framför min dator och tittade på nya favoritprogrammet master chef USA tills ögonen föll ihop och det blev läggdags.

Vinet finns kvar.

1 kommentar: