söndag 30 januari 2011

Amerikanska pannkakor och friterade bananer

Igår vaknade jag av att jag hade fruktansvärt ont i ryggen, det var omöjligt att ligga kvar i sängen så istället klev jag upp, tog hand om disken och lagade amerikanska pannkakor med varma hallon och jordgubbar till frukost.
Jag är en mycket huslig flickvän.
Efter frukosten begav vi oss iväg till stan, jag var tvungen att lägga tusen kronor på medicin och vi inhandlade sprit till kvällens drinkar.
Hemma igen var det dags för en enkel lunch med Emmas nyligen inhandlade tulpaner som bordsprydnad.
Lägenheten städades och jag färgade håret, är tillbaka i samma gamla färg som alltid. Sen kom de. Vi serverade drinkar ur konjaksglas, stackars Björn var chaufför så han fick hålla sig till coca cola.
 Fördrinkarna
 Världens snyggaste par. De ser ut som något från en hollywoodfilm.
 Björn är en sådan linslus och kameran älskade honom, hur jag än riktade den zoomade den in honom.

Katten ville vara med på ett hörn.
Halv sju åkte vi iväg för bordet var bokat till sju, en mysig thairestaurang bestående av ett litet rum med många bord, hemskt mysigt.
 Det blev en hel del väntan och många samtal innan maten kom.

 Pussmaffian

 Maten var oerhört stark men god.
 Sötaste paret ever, snuffsan och linslusen.
 Efterrätten
Maffiga drinken

Sen tog kvällen slut, och Emma och jag avslutade framför teven och fastnade i konståkning för herrar. Det är en läskig sport, eller kanske mera konstform.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar