onsdag 26 januari 2011

Nu...

Dricker vin och skriver läskiga mejl.
 Fy mig! På en onsdag. 

Vardagsmys tror jag det kallas?

Minusgrader ute, frosttäckt snö som gnistrar i gatlyktorna, nu ska tydligen vargavintern komma. Och jag som bad om vår. Har tänkt på mina noveller sedan igår men inte orkat skriva något efter långa dagar på jobbet. 
Synd att man måste försörja sig också. Skulle föredra att sitta instängd i lägenheten och skriva hela dagarna. Då och då vandra ut i dagsljuset för en fika och förnyande intryck. Eller ta tåget någonstans så där bara lite i förbigången. Ryggsäcken över axeln med datorn och några ombyten, en skrivbok, lite pennor för skrivande och skissande. Landa någonstans ( i mitt huvud blir det gatorna i Paris, måste vara alla filmer jag sett) och sätta sig på en uteservering i solskenet. Bara vara.
Alla dessa måsten som jag inte valt själv.
Nej dags att återgå till mejlen.

1 kommentar: