torsdag 27 januari 2011

Allt man kan göra en torsdag

Efter jobbet begav vi oss till stan för att äta brunch och spatsera omkring i butiker, Emma hittade ett par skor på en utförsäljning. Deras kortautomat fungerade inte så medan hon sprang iväg för att ta ut pengar förevigade jag dagsljuset.

Tolv började passet som vi valt att underhålla figuren med.
Cykelturen hem gav oss smak på solsken och efter att ha duschat av oss träningen och fått på oss lite kläder. Jag valde min nya gula secondhandkjol.
Bakom mig väntar tavlor på att få bli upphängda, pojkarna som pussas är så klart mitt egenhändiga motiv. Det är fint med pojkar som pussas, och flickor som pussas. Det tredje är jag inte lika förtjust i. Heteropussar är som marabou mjölkchoklad det duger om man verkligen måste ha det just då. Men det sätter sig bara på höfterna och är alltid lite av en besvikelse.
Begav vi oss till förorten där den här fina byggnaden innehåller allehanda affärer...

... och ett golv som ändrar motiv.

Ute igen upptäckte vi att det fortfarande var ljust, stor blev glädjen över det och jag var tvungen att föreviga förorten.

Väl hemma lagade vi mat och jag plockade fram min lilla lilla mjölkchokladkaka, inhandlad för tre kronor.
 Den var rosa med en söt liten kanin på.
 Luktade choklad

Och hur den smakade; lite av en besvikelse och satte sig direkt på höfterna.

4 kommentarer:

  1. hi hi hi perfekt avslut :D

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha det lite rosa ibland, o det är värt mycket! Marabo mjölkchoklad är mumsigt i måttliga mängder, om den har den rätta smaken. Det finns ju så många olika... Ha det!

    SvaraRadera
  3. det finns ju så mycket choklad från tyskland också!

    SvaraRadera
  4. Öhh.. Den kan vara lite svårsmält tycker jag. Fast en god har jag smakat på Corfu en gång strax efter ryska revolutionen.

    SvaraRadera