torsdag 3 mars 2011

Pliktskyldigt arbete

Sitter med en ansiktsmask och försöker pigga upp mig själv. Lovade min arbetsledare att jag ska jobba i morgon trots att jag fortfarande är sjuk. Men det är ju bara en dag. Känner inte att jag kan säga nej en gång till.
Har tittat på repriser av lyxfällan nästan hela dagen, sådant man får göra när man är sjuk, och det slog mig att man borde göra ett min-ekonomi-är-lyckad program. Ett program som handlar om folk som klarar sig på liten lön eller normal lön och utåt sett ser ut att leva med mycket pengar. Lite tips och råd, så här gör vi. Ingen uppläxning och inga överdrivna inkomster. Mer; vi sparade till det här och handlade kontant, vi väljer ett billigare boende för att kunna resa utomlands varje år. Presentera folks lösningar på alla-ska-ha-likadant problematiken som inte handlar om stora lån och tunga krediter.
Förebygga problemen till lyxfällan istället för att lösa dem efteråt. Alla kan ju inte hamna i kreditfällan?
Bara en tanke. Men jag kanske är ensam om att vilja se det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar