onsdag 17 november 2010

Morgonstund har guld i mun

Sitter och dricker en kopp te och förbereder mig för att ge mig ut i kylan och åtta timmars jobb. Idag blir det fika på stan efter jobbet innan träningen. Mysigt, slippa stressa hem utan bara sitta på ett kafé och ta det lugnt i någon timme. Kanske känns lite dumt när man nyss investerat i ett nytt sovrum men det är ju bara en fika. Vi betalar åtminstone våra saker kontant.
Idag får vi hem färgen, gud så spännande.
Har börjat titta på gardiner jag vill ha. Har valt ut två par jag tycker är fina.
De kommer från ellos och jag skulle vilja ha dem i två lager, silver under det lila. Vi behöver mycket tyg för att hålla bort vinterdraget i sovrummet och till sommaren kan man ha bara ett par. Och inte blir det särskilt dyrt heller. Men älsklingen måste ju få säga sitt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar