fredag 19 november 2010

Äntligen fredag!

Och sista dagen på sovmorgon med tedrickande och tidiga morgoninlägg. På måndag är det tillbaka till vanligheter igen. Lite skönt. Hör inga människor idag, huset slumrar, alla vill ta sovmorgon en fredag. Själv känner jag mig lite stressad eftersom det är mer att göra idag, samtidigt som jag försöker slappna av och tänka att det kommer gå bra, jag blir klar när jag blir klar.
Efter jobbet blir  det slipning av väggar och öldrickande med syrran. Mysigt. Ser fram emot att få ordning på rummet. Vi behöver en lite mer ombonad känsla. På tisdag kommer sängen. Den skulle ha kunnat komma idag men ingen av oss hade tid att möta upp den. Dessutom behöver vi den inte än.
Ska försöka skriva lite i helgen, avsluta några noveller. Och jag skulle ha velat se den nya Harry Potter, har ju vuxit upp med dem. Tänk att de började för tio år sen. Och den första boken kom ut när jag gick i sjuan. Större delen av den viktiga uppväxten är präglad av att gå och vänta på att den nya boken ska komma ut. Det kändes så tomt när jag läst ut sista. Men då fanns åtminstone filmerna kvar att vänta på. Sista filmen lär bli slutet på en era.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar