lördag 13 november 2010

Poison

Dricker kaloridrypande folköl och tittar ut på regnet som öser ner. Försöker skriva men det går sämre. Finns alldeles för få ord och meningarna blir så fula. Poängen var att jag skulle bli klar med en novell idag. Nu sitter jag här med tre halvfärdiga istället. Vandrar omkring som en osalig ande utan kontakt med mig själv och väntar på att älsklingen ska komma hem. Men det dröjer.
Har INGENTING att göra. Förutom att jag så klart borde skriva. Har ingen lust med något. Borde väl vara glad att min fantasi är igång och att jag får ut en massa nya noveller. Renskriva dem kan jag ju alltid göra i morgon.
Hittills har jag; dansat i vardagsrummet, fotograferat min mage, grävt i garderoben, stirrat ut genom fönstret, gömt mig under täcket, bläddrat bland böckerna i bokhyllan, satt på och stängt av teven ett antal gånger.
Nu; lyssnar jag på bandit rock och sjunger med i låtarna. Vill dricka  öl i en mörk bar och hångla med pojkar med långt svart hår och kajal runt ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar