torsdag 24 november 2011

Hatar gud bögar?

Har bytt grupp i skolan nu, så istället för att vara fast med bara män så är vi bara kvinnor. Lite skönt kan jag tycka. En trevlig omväxling. Och jag slipper försvara mig eller förklara vad strukturell könsdiskriminering är och att det faktiskt fortfarande finns.

Kursen vi läser nu handlar om utanförskap och diskriminering av olika slag. När är man diskriminerad? och är det olika vid olika situationer? när är en diskriminerad grupp normen? osv. Mycket spännande. Det är sådant jag är intresserad av, sådant mina romaner och noveller handlar om. Tänk vad mycket enklare det går att sätta sig med kurslitteraturen när man får läsa om något som man brinner för.



Plötsligt ser jag fram emot att öppna böckerna och sätta mig framför datorn och skriva. Jag gör ju skolarbetet annars också men Å vilken trevlig kurs detta är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar