onsdag 2 november 2011

Ett sådant där frukostinlägg


Har inte skrivit på evigheter. Det finns ingen riktig ursäkt heller förutom att jag inte orkat. Ute är det alldeles grått och regnigt, stora moln som får allt att se förortstrist ut.


Jag vill helst sitta invirad i en filt med en kopp te och titta ut på det ruggigt. Men snart ska jag bege mig till skolan. Grupparbete väntar. Njuter för tillfället av att dricka kaffe och fundera ut intervjufrågor. Det är svårare än man tror, man måste hela tiden tänka på hur svaret skulle kunna bli och försöka undvika ja och nej frågor. Och om man måste ställa en sådan fråga bör man vara medveten om det och kunna följa upp med en motfråga.

Det är redan november också. Julklapparna börjar sprida sig i lägenheten då inhandlandet är i full gång. Oinslagna göms i skåp och lådor medan de inslagna ligger öppet på bord.


Det är lite mysigt, tycker jag, att se små julspår här och där. Påminnelser om att det är närmare än man tror. Poff säger det och så är det snart nytt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar