torsdag 17 november 2011

Vatten, vatten bara vanligt vatten

Är det någon mer än jag som har problemet att vatten sätter igång kreativiteten och tankarna?

Håller på med skolarbete och efter intensiv jakt på fotnoter för att bevisa min tes känner jag att en värmande dusch är en bra belöning innan jag fortsätter intensivarbetet (alltid ute i sista sekund). Så jag slår ihop datorn, vandrar in i badrummet och slänger ogenerat kläderna på golvet utanför (älsklingen är på jobbet och kan inte klaga), kliver ner i badkaret och när jag precis fått rätt temperatur på vattnet och löddrat in håret i schampo kommer de; idéerna.

Lösningarna på alla problemen fyller mitt huvud, intelligenta meningar som låter helt rätt, logiska kopplingar mellan olika tankar, ett helt nytt stycke - ja-men-visst-så-ska-det-ju-va. Och INGENSTANS att skriva ner det.

Finns det diktafoner som tål väta? Vattenresistent papper?

Så nu sitter jag här med en bråkdel av mina tankar snabbt nerkluddade på ett papper. Nästan oläsliga och utan ett sammanhang. Och inspirationen? Den spolades ner i avloppet.

Men jag blev ren i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar