torsdag 3 november 2011

Te, riskakor och kalla händer

Har suttit framför datorn hela kvällen försjunken i skolarbete och upprensning av gamla kurser. Jag har svårt att sortera upp det jag redan är klar med. Vill helst bara låta det vara och gå vidare, struktur är inget för mig. Tycker om ordning och reda i teorin men har svårt att uppfylla det i praktiken. Det finns ju så mycket annat att göra.

Har även svårt med att anteckna saker i kalendern. Vilket har resulterat i att jag tvingats bygga upp ett välutvecklat framtidsminne. Men förvänta dig inte att jag ska komma ihåg vad du heter. Mitt huvud är fullt av tider att passa, vackra meningar till noveller att skriva när jag får tid och viktiga diskussioner. Vilket effektivt har rensat bort födelsedagar och bostadsadresser.

 Inte ens min egen adress kommer jag ihåg, den senaste som fastnade var när jag bodde i Göteborg. Efter det har jag bott i Stockholm och på två adresser i Norrköping. Så det var några år sedan.  Men det fins ju viktigare saker att komma ihåg... eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar